۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

عرضه کرم های ضد آفتاب نانو

عرضه کرم های ضد آفتاب نانو توسط یکی از شرکتهای تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی انجام و عملکرد بهتر این کرمها نسبت به سایر ضد آفتاب های رایج اثبات شد .

شرکت پارس حیان یک شرکت تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی است . در بین محصولات پارس حیان ۱۴ کرم و لوسیون ضد آفتاب وجود دارد که با کمک فناوری نانو تهیه شده‌اند . استفاده از فناوری نانو ، باعث افزایش عملکرد کرمهای ضد آفتاب پارس حیان نسبت به سایر ضد آفتابها شده است .

جزئیات عرضه کرم های ضد آفتاب نانو

در تولید این کرمهای نانویی از مواد طبیعی مانند TiO۲ یا دی اکسید تیتانیوم و روغنهای گیاهی و سایر مواد موثر استفاده شده است . این مواد احتمال بروز آلرژی و واکنشهای التهابی را بشدت کاهش می‌دهند .

در کرم های ضد آفتاب فاکتوری تحت عنوان  Solar protection factor ( SPF ) وجود دارد که نشان دهنده میزان جذب پرتوهای مضر نور خورشید است .

در محصولات تولید شده توسط پارس حیان ، ابعاد ذرات تیتانیم کاهش یافته است . با کاهش ابعاد ذرات ، قابلیت جذب پرتوهای خورشید در آن‌ها ایجاد می‌شود ؛ بنابراین ویژگی ضد آفتاب بودن ، در محصول پدید می‌آید .

در صورتی که از ذرات درشت‌تر استفاده شود ، کرم به رنگ سفید در می‌آید و عملکرد ضد آفتابی ندارد .

نانوذرات بکار رفته در این کرمها دارای یک پوشش از جنس الکیل سیلان است . این پوشش و ذرات نانومقیاس TiO۲ ، هر دو باعث افزایش SPF در کرمها می‌شوند .

عرضه کرم های ضد آفتاب نانو و تاثیر آن بر پوست

ضدآفتابهای پارس حیان ، بلافاصله پس از استفاده اثر محافظت کنندگی بر روی پوست ایجاد می‌کنند . این کرمها پس از استفاده با ایجاد یک لایه حفاظتی بر روی پوست ، از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش حفاظت می‌کنند . نانوذرات موجود در این محصول در لایه های سلول‌ مرده پوست باقی می‌مانند و وارد پوست نمی‌شوند .

روتایل و آناتاز ساختارهای بلوری نانو ذرات TiO۲ هستند . اتحادیه اروپا استفاده از ساختار آناتاز را در تولید محصولات آرایشی بهداشتی توصیه نمی‌کند و استفاده از ساختار روتایل را تایید کرده است . شرکت پارس حیان نیز از ساختار روتایل در محصولات نانویی خود استفاده کرده است .

خلاصه خبر ” عرضه کرم های ضد آفتاب نانو

کرم ضد آفتاب نانو توسط شرکت پارس حیان تولید و به بازار عرضه شد . این کرم بدلیل وجود نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم پوشش دار عملکرد بهتری نسبت به سایر کرمهای ضد آفتاب دارد . نانوذرات موجود در این محصول ، به هیچ عنوان وارد پوست نمی‌شوند و در لایه‌های سلول مرده باقی خواهند ماند .

منبع خبر : نانو و صنعت ( http://indnano.ir )  

تاریخ انتشار خبر : ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۹

کد خبر : ۲۵۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پانزده =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می